سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ تخصصی مهندسی معماری و طراحی فضای سبزlandscape-design
 
نویسندگان
 
معرفی بنا
نگاهی به باغ هنرهای زیبای کیوتو در ژاپن، اثر تادائو آندو
باغ آرایی به سبک ژاپنی

021924.jpg

جعفر بزاز- باغ هنرهای زیبای کیوتو در ژاپن ، آبستره ای بی نظیر از یک باغ تفریحی است که توسط تادائو آندو طراحی شده است. در این پروژه می توان ایده های آندو را در خصوص ترکیب فضایی و طبیعت به وضوح مشاهده کرد. معمار خودآموخته ژاپنی معتقد است: معماری تنها به کار بردن فرم ها نیست، بلکه ساختن فضا و بالاتر از آن است، ساختن یک مکان place است که به سان شالوده فضا عمل می کند. قصد من ابتدا کشمکش با سایت از طریق به دست آوردن چشم اندازی از معماری به مثابه مکانی مشخص است. معماری در عین حال که همانند قلمرو بسته و منسجم به نظر می آید، می بایست رابطه اش را با محیط حفظ کند. برای نشان دادن و ظاهر ساختن منطق نامرئی طبیعت باید آن را با منطق معماری رو در رو نهاد. در اینجاست که هندسه وارد عمل می شود. هندسه نه تنها برای هر چیزی چارچوب می سازد، بلکه به اجزای صحنه نیز شکل می دهد و همزمان می  تواند قابی برای یک منظر محیطی و همچنین یک صفحه باشد، می تواند گذرگاهی باشد که مردم را وادار به پیاده رفتن، ایستادن، بالا رفتن و پایین آمدن می کند. 
مهمترین مواردی که در طراحی این مجموعه لحاظ شده است عبارتند از:
?- شکل گیری یک نمونه حجمی از باغ های تفریحی .
?- قرار گرفتن فضای بازموزه پایین تر از سطح زمین، برای حفظ دید از باغ های بوتانیک مجاور به سمت کوه های بکر Higashyama.
?- به نمایش گذاردن یک کپی از شاهکارهای مشهور جهان این آثار روی صفحات سرامیکی با ماندگاری طولانی مدت و محفوظ از تاثیرات هوا نگهداری می شوند.
?- طراحی موزه با ایده کلی باز  open.
- قرار گیری تیرهای بتنی به صورت نمایان روی جرزهای سنگین .
- ایجاد دیوارهای آب به وسیله ریزش آب.
- قرار دادن نقاشی های شناور روی سطح دریاچه.
?- قطع مسیرها در پروژه توسط دیوارهای بتنی ضخیم برای ایجاد امکان دید از زوایای مختلف، افزایش عمق و تنوع در نمایش فضا.
?- استفاده از حفاظ شیشه ای سبز رنگ در تضاد با بتن و صفحات سنگی و بهره گیری از تاثیر متقابل آن نسبت به تصویر مصالح مختلف روی سطح آب.
از جمله نکات قابل توجه در این پروژه تلفیق معماری و فضای حسی شاهکارهای هنری است. خود آندو در این مورد می گوید: فضا در کارهای من صریح و عریان است. فضا در کارهای من بیشتر بیان احساس افراد است و نه صرفا کنش عقلانی، معماری نمی بایست زیاد حرف بزند، بلکه باید ساکت بماند و به طبیعت به صورت نور، آفتاب و باد اجازه سخن گفتن دهد. 
منبع :
www.hamshahrionline.ir

[ یکشنبه 89/7/18 ] [ 11:33 عصر ] [ محمد نیما بهشود ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : زهرا امینی[47]
نویسندگان وبلاگ :
نرگس السادات دهدشتی (@)[11]

عالیه آلمانی[21]
محمد نیما بهشود[12]
سید مهدی دهدشتی[4]

انسان امروزی با وجود پیشرفت های روز افزونش نیازمند آرامش و سلامت روح است و آنچه که این موهبت را برای او به ارمغان می آورد علم و هنر معماری طبیعت نوین است که با عنوان مهندسی طراحی فضای سبز ارائه میشود.
آرشیو مطالب
امکانات وب