سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ تخصصی مهندسی معماری و طراحی فضای سبزlandscape-design
 
نویسندگان

آیا درختان و درختچه های زینتی نیاز به هرس دارند؟ بدون شک برای درختان میوه که هدف، حفظ سلامتی گیاه و تولید میوه مرغوب است، هرس کاملاً لازم و ضروری است اما هرس گیاهان زینتی تا حدودی به سلیقه اشخاص بستگی دارد. این کار در مورد درختچه رز موجب مرغوبیت و زیادی گل می شود، برای این منظور باید در بهمن ماه آن را هرس کنید و در بهار به حذف

پاجوش ها بپردازید.

در مورد گیاهان همیشه سبز و بدون گل، هرس، بیشتر به سلیقه اشخاص بستگی داشته و به منظور شکل دادن به شاخه ها انجام می شود.

از اوایل پاییز تا اواخر زمستان می توانیم درختان همیشه سبز را هرس کنیم. این نکته قابل توجه است که در مناطق سرد هرس زیاد در ابتدای زمستان موجب آزار و اذیت درخت می شود.

شیوه هرس درختان همیشه سبز

اغلب کارشناسان معتقدند که بهتر است درختان زینتی حالت طبیعی خود را حفظ کنند، اما با همه اینها ضروری است که شاخه های خشکیده و آفت زده حذف شود. با هرس انتهای شاخه های اصلی می توانیم امکان رشد شاخه های فرعی را فراهم کنیم. انواع شمشاد و ترور را کوتاه کنید تا رشد جانبی بیشتری داشته باشند. در مورد سوزنی برگ ها فقط شاخه های پایینی را در صورتی که مزاحمت ایجاد می کنند هرس کنید.

شیرخشت یا کوتونئاستر به هرس چندانی احتیاج ندارد اما می شود شاخه های اصلی را قدری کوتاه کرد. برای هرس رزماری و اسطوخودوس باید تا بهار صبر کنیم زیرا چنین گیاهانی بهتر است در ابتدای بهار هرس شده و کوتاه نگه داشته شوند.


[ جمعه 88/10/4 ] [ 10:6 عصر ] [ نرگس السادات دهدشتی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : زهرا امینی[47]
نویسندگان وبلاگ :
نرگس السادات دهدشتی (@)[11]

عالیه آلمانی[21]
محمد نیما بهشود[12]
سید مهدی دهدشتی[4]

انسان امروزی با وجود پیشرفت های روز افزونش نیازمند آرامش و سلامت روح است و آنچه که این موهبت را برای او به ارمغان می آورد علم و هنر معماری طبیعت نوین است که با عنوان مهندسی طراحی فضای سبز ارائه میشود.
آرشیو مطالب
امکانات وب