سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ تخصصی مهندسی معماری و طراحی فضای سبزlandscape-design
 
نویسندگان

آسمان
آسمان بخش وسیعی از ترسیم را تشکیل می دهد و وضع کلی هوا از خورشیدی تا طوفانی،غروب آفتاب تا نیمه شب را نشان می دهد .آسمان می تواند به تعادل ترسیم کمک کند و توجه را بر موضوع متمرکز کند.از شکل ابرها اغلب برای رسیدن به ترکیب زیگزاگی جالب استفاده می شود.به طور کلی،رنگهای روشن،ترسیم را لطیف می سازد و سبب جلب توجه فرد به نقاط کانونی می شود .استفاده از جفت رنگ به جذابیت و پیشرفت طرح کلی رنگ کمک می کند.رنگ بیش از اندازه باعث می شود آسمان تیره و غیرواقعی به نظر برسد.
تکنیک های سر قلم:

  • همیشه موقع راندو با مرکب،آبرنگ یا رنگ لعابی ابتدا روی آسمان کار کنید.هنگام راندو با مداد ،پاستل و ماژیک آسمان را آخر کار رنگ کنید.
  • آسمان نباید بر دیگر عناصر ترسیم غلبه کند بلکه باید ترکیب را تقویت کند.ممکن است ترکیب با زیادکاری روی آسمان،خراب شود.کار را آسان بگیرید و به یاد داشته باشید که (کم زیاداست.)
  • هنگامی که آسمان را طراحی می کنید ان را در قالب زیگزاگ نگه دارید و لبه های خارجی ساختمان ها را رسم نکنید .بعد از اعمال این موارد ،آسمان پشت ساختمان قرار می گیرد نه بالای آن.
  • رنگ آسمان باید خط افقی یا ساختمانها را قطع کند تا عناصر روی زمین معلق به نظر نرسند.به عنوان یک اصل،آسمان در جایی که به خط افق می رسد باید همیشه روشن تر باشد.با وجود این در اسکیس های سریع ممکن است مجبور شویم آسمان را در اطراف مرکز رسم تیره تر و هم زمان با حرکت به طرف بیرون روشن ترکنیم تا نقطه کانونی ایجاد کند و در برابر ساختمانی یه رنگ روشن به انبوه-تهی برسد .استفاده از رنگ نارنجی نزدیک افق توسط جفت رنگ به ترسیم جذابیت می بخشد.
  • به هنگام رنگ آمیزی آسمان،به منظور یک دست شدن آن ،از همان ابزاری استفاده کنید که در دیگر عناصر رسم استفاده کرده اید.ابزار مشخصی مانند ماژیک ممکن است محدودیت هایی را برای فضاهای بزرگ ایجاد کند زیرا ظاهری خط مانند دارد. در این مورد-به عنوان مثال برای آسمان -از پاستل استفاده کنید.
  • با تیز بر ،پاستل آبی را بتراشید تا پودر ایجاد کند و ان را روی نواحی مورد نظر بپاشید.سر انگشتتان را در اطراف ساختمان جلو و عقب ببرید تا آسمان پدید آید .روی رنگ آبی از پاستل سفید برای ایجاد ابر استفاده کنید.
آب
آب در طراحی معمولاً به عنوان عنصری آرام در نظر گرفته می شود.دریاچه ای آرام حس ارامش را به مخاطب القا می کند حال آنکه ،چشمه ای بزرگ جذابیت می آفریند.به واسطه این انگیزه هاست که در بسیاری از پروژه های موفق خصوصیات آب مد نظر قرار می گیرد.دامنه عناصر آب از بازتاب در استخر،استخر شنا و دریاچه تا چشمه ها و آبشار و رودخانه ها را شامل می شود.در این بخش آب روان و راکد را درپلان و اسکیس ها بررسی می کنیم.
تکنیک های سر قلم :آب راکد

  • از خطوط عمودی برای نشان دادن سطوح بازتاب و از خطوط افقی برای نشان دادن سطوح هموار و آیینه ای استفاده کنید.
  • بعد از اعمال خطوط عمودی و افقی مناسب بر سطح آب ،از یک پاستل یا مداد سفید روی خطوط قبلی در جهت مخالف به منظور راندو بازتاب استفده کنید.
  • نمای پلان استخر با پاستل راندو می شود ،از پاک کن معمولی با زاویه 45 درجه برای تفکیک سطح و ایجاد بازتاب استفاده کنید.اگر استخر با ماژیک راندو شده است باید از پاستل سفید استفاده کرد.
  • برای پوشش نواحی وسیع مانند دریاچه ها پاستل یا ایر براش را به کار گیرید .برای القا حس عمق سایه را اعمال کنید.
  • از طریق ترکیب،تغییر تدریجی ارزش در سطح آب را به وجود آورید .در اسکیس،همیشه از ارزش های تیره تر برای اطراف پس زمینه استفاده کنید.
  • عناص ردیگری از محیط پیرامون را به آ ب بیفزایید تا واقعی تر جلوه کند،افرادی که در آب شنا می کنند عناصر مناسبی هستند.از اصول جفت رنگ نیز استفاده کنید .برای مثال ،افرادی را که لباس شنای نارنجی یا قرمز پوشیده اند در برابر آب آبی قرار دهید.
تکنیک های سر قلم:آب روان

  • تکنیک های کلیدی مشابه ای را که در مبحث آب راکد بیان شد به کار گیرید.
  • از اندازه های مختلف حباب ها و نقاط سیاه و سفید و خطوط منحنی استفاده کنید تا علاوه بر امواج،جذابیت و حرکت آب را نیز به تصویر در آورید.
  • چشمه ها یا آبشار مقابل پس زمینه تاریک را با رنگ روشن تر یا سفید ایجاد کنید ؛برعکس این عمل را نیز می توانید انجام دهید.این کار،ترکیب انبوه- تهی خوبی در ترسیم می آفریند.
  • سطح عمودی چشمه یا آبشار باید ارزش روشن تر و پلان افقی باید تیره تر باشد تا به ایجاد عمق و تیره-روشن منجر شود.
  • فاصله باریک سفیدی در طول خط کناره باقی بگذارید تا آب از سطح زمین جدا شود.این کار را با باقی گذاشتن فضای سفید یا با مداد سفید انجام دهید.
شیشه
اکثر ساختمان ها یا یک نوع شیشه یا شیشه هایی در شکل های مختلف و متنوع دارند.شیشه خود،دارای انواع زیادی است:شفاف یا رنگی،دودی یا آیینه ای.
گام به گام

  1. برای رسم پنجره شیشه ای قاب بندی شده،ابتدا شیشه را به عنوان ورقه ای ساده با تغییر تدریجی ارزش راندو کنید.
  2. سایه قاب ها را روی شیشه قرار دهید.
  3. از یک رنگ مات مناسب برای رسم قاب های روی ناحیه سایه شیشه استفاده کنید.این کار باعث صرفه جویی در وقت می شود زیرا دیگر لازم نیست که به هر قاب سایه بزنید.
تکنیک های سر قلم

  • در صورت امکان ،تغییر تدریجی ارزش را هنگام ترسیم پنجره برای ایجاد جذابیت اعمال کنید.
  • هنگام رسم شیشه نیمه شفاف یا شفاف سعی کنید اشیایی را که پشت پنجره قرار دارند نشان دهید تا واقعی تر به نظر برسد.این اشیا ممکن است چراغ های سقف یا اتاق،پرده ها،افراد و گیاهان را شامل می شود.
  • هنگام رسم بازتاب شیشه،عناصری که د رمحیط اطراف قرار دارند مانند آسمان ،گیاهان و مردم را در نظر بگیرید.
  • پنجره هایی که به سمت آفتاب گیر ساختمان هستند باید تیره تر از آنهایی باشند که در سایه قرار دارند.این عمل باعث ایجاد کنتراست و انبوه -تهی می شود.
  • هنگامی که از آبرنگ برای راندو شیشه استفاده می کنید قبل از به کار بردن رنگ،تمام پنجره را مرطوب کنید

[ سه شنبه 88/9/10 ] [ 12:46 عصر ] [ زهرا امینی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : زهرا امینی[47]
نویسندگان وبلاگ :
نرگس السادات دهدشتی (@)[11]

عالیه آلمانی[21]
محمد نیما بهشود[12]
سید مهدی دهدشتی[4]

انسان امروزی با وجود پیشرفت های روز افزونش نیازمند آرامش و سلامت روح است و آنچه که این موهبت را برای او به ارمغان می آورد علم و هنر معماری طبیعت نوین است که با عنوان مهندسی طراحی فضای سبز ارائه میشود.
آرشیو مطالب
امکانات وب