سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وبلاگ تخصصی مهندسی معماری و طراحی فضای سبزlandscape-design
 
نویسندگان

اپی فیلوم

Epiphyllum

 

گیاهی است گلخانه ای و آپارتمانی از خانواده cactaceae با نامهای مختلف که اغلب به آن orchid cactus هم گفته میشود. با رنگهای متنوع سفید، قرمز ، زرد و صورتی و اصل آن از آمریکای جنوبی است که در زادگاه اصلی خود بصورت اپی فیت ( برای ادامه زندگی برروی گیاهان دیگر و تنه درختان زندگی می کند ) ساقه های آن بصورت قطعاتی پهن و شبیه به برگ است . این گیاه روشنائی پسندیعنی برای ادامه زندگی محتاج نورزیاد منهای اشعه مستقیم میباشد . و ترجیح میدهد بجای گلدان سفالی از گلدانهای چوبی یا تنه درختان استفاده نماید . گلها اوایل اردیبهشت ظاهر شده و تا اوایل تابستان ادامه دارد .

این گیاه نسبتا" مقاوم بوده و در زمستان تا پنج درجه بالای صفر را میتواند تحمل کند .

 

نگهداری و مواظبت

 

بهتر است آنرادر معرض آفتاب مستقیم قرار ندهید ولی نور زیاد باعث دوام آن است و بهترین خاک برای این گیاه مخلوطی از خاک باغچه ، پیت و شن است و در زمستان پنجره های جنوبی ساختمان را ترجیح میدهند . احتیاج به آبیاری مرتب و کم دارد که بتریج پس از فصل گلدهی باید کم کم قطع شود . رطوبت زیاد باعث پوسیدگی ساقه می شود . در زمان گلدهی احتیاج به کود پتاسه دارد .

 

طرز تکثیر :

 

تکثیر بدو صورت انجام میگیرد 1- تکثیر بوسیله بذر

2- تکثیر بوسیله قلمه: قلمه ها را باید از نوک شاخه های جدید در اواخر بهار و اوایل تابستان گرفته و پس از بریدن در محلی سایه آفتاب قرار داده تا ته ساقه خشک شود . پس از خشک شدن انتهای قلمه را تا عمق 2 تا 3 سانتیمتر در شن فرو می کنیم و ارتفاع قلمه باید حداقل 5 تا 6 سانتیمتر و بطور معمول سه تا چهار بند باشد .    

 


[ چهارشنبه 88/11/7 ] [ 4:16 عصر ] [ زهرا امینی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

مدیر وبلاگ : زهرا امینی[47]
نویسندگان وبلاگ :
نرگس السادات دهدشتی (@)[11]

عالیه آلمانی[21]
محمد نیما بهشود[12]
سید مهدی دهدشتی[4]

انسان امروزی با وجود پیشرفت های روز افزونش نیازمند آرامش و سلامت روح است و آنچه که این موهبت را برای او به ارمغان می آورد علم و هنر معماری طبیعت نوین است که با عنوان مهندسی طراحی فضای سبز ارائه میشود.
آرشیو مطالب
امکانات وب